اروپا روسیه را تهدید به تحریم کرد

به گزارش مجله چایی، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تهدید به وضع تحریم ها علیه مسکو گفت که روسیه گفتمان سازنده با اروپا را نمی پذیرد.

اروپا روسیه را تهدید به تحریم کرد

با ما سفر کنید و با تور خیلی ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بورل با انتشار بیانیه ای بیان کرد که اخراج سه دیپلمات اروپایی نشان داد که روسیه نمی خواهد از فرصت گفتمان سازنده با اتحادیه اروپا استفاده کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تصمیم های پیش روی اروپایی ها اشاره نمود و ادامه داد که کشورهای عضو در خصوص گام های بعدی تصمیم خواهند گرفت و قطعا این گام ها می تواند شامل تحریم ها گردد.

پس از سفر جنجالی بورل به روسیه که روز شنبه به انتها یافت، اختلاف نظرهایی بین 27 عضو اتحادیه اروپا شکل گرفت. فرانسه و آلمان خواستار مذاکره با کرملین شدند در حالیکه دیگر کشورها از موضع سختگیرانه تر نسبت به روسیه پس از دستگیری الکس ناوالنی رهبر مخالفان کرملین حمایت می نمایند.

وزارت امورخارجه روسیه دیپلمات های سوئد، لهستان و آلمان را بخاطر شرکت در اعتراض های غیرقانونی در روسیه عنصر نامطلوب خوانده که باید خاک این کشور را ترک نمایند.

بورل سفر خود به مسکو را بسیار پیچیده بیان کرد و گفت که وی با نگرانی های عمیق به بروکسل بازگشته است.

وی شرح داد که به نظر می رسد که روسیه به تدریج اتصال خود را اروپا را قطع می نماید و به ارزش های دموکراتیک به عنوان یک تهدید خارجی نگاه می نماید.

مسئول سیاست خارجی اروپا جزئیات سفر خود را برای وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در 22 فوریه (4 اسفند) تشریح خواهد نمود و رهبران اتحادیه اروپا در خصوص روابط با مسکو در یک نشست در ماه مارس گفت و گو خواهند کرد.

تصمیم به تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه به شدت به اعضای این اتحادیه بستگی دارد و نیازمند اتفاق نظر هر 27 کشور است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 929

به "اروپا روسیه را تهدید به تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا روسیه را تهدید به تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید