اوکراین حمایت بیشتر آلمان در مناقشات با روسیه را خواهان شد

به گزارش مجله چایی، سفیر اوکراین در آلمان در مناقشات با روسیه در شرق اوکراین، حمایت بیشتری را از برلین درخواست نموده و خواهان تحریم های شدیدتر علیه روسیه شد.

اوکراین حمایت بیشتر آلمان در مناقشات با روسیه را خواهان شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، اوکراین در مناقشات جدید با روسیه در شرق اوکراین حمایت بیشتری را از دولت آلمان درخواست کرد.

آندریج ملنیک، سفیر اوکراین در آلمان در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان گفت: از یک طرف ما از دولت آلمان انتظار داریم که یک هشدار عمومی آشکار به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ارسال کند و همه عواقب دردناک یک حمله نظامی جدید را به وضوح توضیح دهد.

وی اضافه کرد: اقدامات تنبیهی علیه روسیه باید شامل اقدامات سخت از جمله یک تحریم بین المللی و محکوم کردن رهبری روسیه از جمله پیگرد قانونی در دادگاه کیفری بین المللی به دلیل جنایت جنگی باشد.

سفیر اوکراین همچنین خواهان تحریم مالی کامل روسیه به ویژه در زمینه واردات مواد اولیه و همچنین توقف کامل سرمایه گذاری ها در این کشور شد.

وی اضافه کرد: روسیه تا به حال 7 درصد از خاک اوکراین را اشغال نموده و نباید اشتباه استراتژیک سال 2014 تکرار گردد و ما بدون اقدام بنگریم که روسیه بدون مجازات به فتوحات جدید دست می زند.

اوکراین اعلام نموده که روسیه حدود 40 هزار نیرو را به مرزها منتقل نموده است.

از اواسط فوریه بار دیگر درگیری بین جدایی طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین و ارتش این کشور در گرفته است. متحدان غربی اوکراین نگران انتقال نیروهای روسی به مرزهای اوکراین هستند. مسکو این تحرکات را مانور رزمی نامیده است.

کشورهای درگیر در شرق اوکراین در اواسط سال 2020 و در چارچوب میانجی گری سازمان امنیت و همکاری اروپا پیروز به توافق بر سر آتش بس در اوکراین شدند. این در حالی است که موارد نقض آتش بس طی روزهای گذشته افزایش یافته است.

دولت روسیه از اقداماتی در راستای دفاع از خود سخن گفته است.

در مناقشات در شرق اوکراین که از سال 2014 شروع شده است تا به حال بیش از 13 هزار نفر کشته شده اند.

وزیر دفاع آلمان هم انتقال نیروهای روسی به مرزهای اوکراین را هم به عنوان یک اقدام تحریک آمیز از طرف روسیه ارزیابی نموده و گفت: متاسفانه این اقدام روسیه برای ایجاد اعتماد مناسب نیست، بلکه آشکارا برای تحریک کردن طرف مقابل است. وی واکنش خونسردانه اوکراین در قبال این گونه اقدامات مسکو را تمجید کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1053

به "اوکراین حمایت بیشتر آلمان در مناقشات با روسیه را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین حمایت بیشتر آلمان در مناقشات با روسیه را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید