بیماری ناشناخته هندی؛ ایلورو چه علائمی دارد؟

به گزارش مجله چایی، اختلاف نظر بر سر منشاء ایلورو بیماری ناشناخته هندی بسیار زیاد است. پزشکان نیز تا کنون احتمالات بسیاری را آنالیز نموده و غذا‌های مصرف شده توسط بیماران از جمله برنج و روغن همچنین نمونه‌های خون و ادرار آن‌ها را آزمایش نموده‌اند، اما به نتیجه روشنی نرسیده‌اند.

بیماری ناشناخته هندی؛ ایلورو چه علائمی دارد؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

خبرنگاران| ایلورو نامی است که برای یک بیماری ناشناخته هندی در نظر گفته شده و در طول 72 ساعت گذشته بیش از 500 تن را مبتلا و جان یک نفر را هم گرفته است. البته مقامات هندی اعلام نموده اند که این بیماری ناشناخته هیچ ارتباطی با کرونا ندارد و تست کووید 19 تمامی افراد مبتلا به ایلورو منفی بوده است. از این رو مقامات بهداشت و درمان هند ابراز نگرانی نموده اند که این بیماری ناشناخته ممکن است به یک پاندمی بدل گردد.

به گزارش خبرنگاران، بیماری ناشناخته هندی نخستین بار در شهر ایلورو ایالت آندرا پرادش در جنوب شرقی این کشور بروز پیدا کرد. اما در زمان کوتاهی میزان مبتلایان افزایش یافت و در حال حاضر تعداد آن‌ها به 505 نفر رسیده است.

با این حال، مقامات بهداشتی هند هنوز علت دقیق شیوع این بیماری را نمی‌دانند، اما تیم‌های متخصص پزشکی به شهر الورو اعزام شده اند و مشغول آنالیز خانه به خانه بیماران احتمالی هستند.

البته با بروز این بیماری در ایالت آندرا پرداش، ابتدا بعضی احتمال دادند که بیماری ناشناخته احتمالا به ویروس کرونا مربوط است، اما پس از تست گیری از مبتلایان به ایلورو تعیین شد که هیچ کدام به کرونا مبتلا نیستند.

از طرفی آلا کالی کریشنا سرینیویس، وزیر بهداشت در ایالت آندرا پرادش، گفته که نتیجه آزمایش خون از این افراد نشانه‌ای از بیماری ویروسی ندارد.

به گفته مقامات رسمی تا کنون بیش از 500 نفر به دلیل ابتلا به این بیماری ناشناخته در ایالت آندرا پرادش در بیمارستان بستری شده اند که 300 نفر از آن‌ها مرخص و 19 نفر از آن‌ها برای معالجات بیشتر به بیمارستان‌هایی در ایالت‌های دیگر هند منتقل شدند. البته یک نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری ناشناخته جان خود را از دست داده است.

هند در حال حاضر در گیر مبارزه با پاندمی کرونا است و پس از ایالات متحده بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را در دنیا دارد. تا به امروز در هند بیش از 9 میلیون و 700 هزار نفر به ویروس کووید 19 مبتلا و بیش از 141 هزار نفر جان خود را در اثر این بیماری ویروسی از دست داده اند.

اختلاف نظر بر سر منشاء ایلورو بیماری ناشناخته هندی بسیار زیاد است. پزشکان نیز تا کنون احتمالات بسیاری را آنالیز نموده و غذا‌های مصرف شده توسط بیماران از جمله برنج و روغن همچنین نمونه‌های خون و ادرار

آن‌ها را آزمایش نموده‌اند، اما به نتیجه روشنی نرسیده‌اند.

در این میان رسانه‌های هندی موضوع آلودگی آب شهر ایلورو واقع در ایالت آندرا پرادش را مطرح نموده و گفته اند که احتمالا این بیماری ناشناخته ناشی از آلودگی آب بوده است. اما مقامات بهداشتی هند در این رابطه هم گفته اند که احتمال آلودگی آب و هوا به عنوان عامل این بیماری از میان رفته است.

دولت هند ادعا نموده است نمونه‌های آب نواحی آلوده به این بیماری در آزمایشگاه‌ها آنالیز شده‌اند و هیچ نشانه‌ای از آلودگی در آن‌ها به چشم نمی‌خورد. در این رابطه وزیر بهداشت ایالت آندرا پرداش احتمال آلودگی در هوا یا آب این منطقه را رد کرد و گفت: پس از بازرسی مقامات رسمی از منطقه‌ای که مردم مریض شدند، احتمال آلودگی آب یا هوا را محتمل نمی‌دانیم. این یک بیماری مرموز است و فقط با نتایج آزمایش‌ها ممکن است علت بیماری تعیین گردد.

از طرفی بعضی رسانه‌های هندی هم اعلام نموده اند که مقامات این کشور در حال آنالیز احتمال استفاده بیش از حد سموم دفع آفات برای محصولات کشاورزی در این منطقه هستند.

از سوی دیگر، بعضی سیاسیون هندی مدعی شده اند که این افراد به وسیله مسمومیت به این بیماری ناشناخته مبتلا شده اند. در این باره ناراسیم‌ها رائو نماینده حزب حاکم بهاراتیا جاناتا در مجلس هند گفته که در نتایج اولیه آزمایش خون این افراد که توسط انستیتو علوم پزشکی سراسری هند در شهر دهلی اجرا شده، اغلب نمونه‌های خون حاوی نیکل، سرب و سایر فلزات سنگین بوده است.

حزب مخالف دولت، تلوگو دسام خواستار تحقیقات درباره علت این رویداد شده است. این حزب اصرار دارد که مسمومیت علت این بیماری مرموز بوده است.

در پاسخ به این ادعای حزب تلوگو دسام، آلا کالی کریشنا سرینیواس، معاون رئیس ایالت در امور بهداشتی در این خصوص گفته است: اطلاعات کامل در خصوص آنچه این بیماری مرموز را تحریک نموده است تنها پس از ارسال گزارش ادارات مرکزی، حاصل می‌گردد. در گام نخست تعیین شد که سرب علت شیوع این بیماری است.

او می‌گوید: تحقیقات تکمیلی توسط انستیتوی فناوری شیمی هند و سایر موسسات در حال اجرا است و انتظار می‌رود نتایج به زودی اعلام شوند. رئیس ایالت به مقامات دستور داد تا تحقیقات کاملی در خصوص محتوای فلزات سنگین در بدن بیماران انجام دهند و به طور مداوم فرایند درمان را کنترل نمایند.

با این وجود مقامات بهداشت و سلامت هند می‌گویند که این یک بیماری ناشناخته است و فقط نتیجه آزمایش می‌تواند عامل آن را تعیین کند.

پزشکان شهر ایلورو درباره علائم مبتلایان به بیماری ناشناخته هندی می‌گویند که مبتلایان علائمی همچون تشنج، تهوع و درد مزمن داشته‌اند و بعضی نیز علاوه بر تشنج، حافظه و هوشیاری خود را از دست داده و دچار اضطراب، سردرد و کمردرد شده‌اند.

در مجموع مبتلایان به بیماری ایلورو علائمی مانند تشنج، سوزش چشم، کاهش ناگهانی هوشیاری، سرگیجه، سردرد، حالت تهوع، استفراغ، کمردرد، ضعف، غش کردن و لرزیدن را تجربه نموده اند.

درباره شیوع این بیماری هم، مقامات محلی گفته اند که این بیماری مسری نیست. اما رئیس بیمارستان دولتی شهر الورو نیز این نظریه را که آنچه روی داده یک هیستری جمعی است رد می‌کند و می‌گوید همه بیمارانی که به بیمارستان آن‌ها آمده بودند، علائم واقعی از ابتلا به بیماری را نشان داده‌اند.

منبع: فرادید
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 763

به "بیماری ناشناخته هندی؛ ایلورو چه علائمی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری ناشناخته هندی؛ ایلورو چه علائمی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید