تدوین سند راهبردی اقتصاد هوشمند مراحل پایانی را طی می نماید

به گزارش مجله چایی، وزیر اقتصاد و دارایی گفت: سند راهبردی و نقشه راه اقتصاد هوشمند در آستانه نهایی شدن است.

تدوین سند راهبردی اقتصاد هوشمند مراحل پایانی را طی می نماید

به گزارش، فرهاد دژپسند وزیر مالی در جلسه علنی امروز مجلس در مورد شرایط شرکت های دانش بینان اظهار کرد: سال گذشته در برنامه خود جهت تصدی وزارت اقتصاد، شکل گیری اقتصاد هوشمند را مورد توجه قرار دادم، زیرا معتقدم برطرف مسائل امروز کشور از این طریق ممکن است و بُعد دیگر اقتصاد هوشمند را فعالیت دانش بنیان می دانیم.

او افزود: یکی از لوازم اجتناب ناپذیر اقتصاد هوشمند شکل گیری جامعه و اقتصاد دانش بنیان است و نقش کلیدی این حوزه را شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها برعهده دارند، در یک سال گذشته برای برطرف مشکل این حوزه جلساتی را با شرکت های نوآور و دانش بنیان داشته ایم و آیین نامه ای برای تنظیم رابطه آن ها با دولت تهیه شده است، همچنین هسته اندیشه ورزی اقتصاد هوشمند را تشکیل داده ایم و احتیاجمندی های آن ها تدوین می گردد تا مبنای اجرا قرار گیرد.

دژپسند ادامه داد: سند بانکداری دیجیتال را تهیه کردیم تا اجرایی گردد و اکنون نیز سند راهبردی و نقشه راه اقتصاد هوشمند در آستانه نهایی شدن است و صندلی ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان قائل شده ایم.

وزیر اقتصاد با اشاره به مسائل حوزه مالیاتی برای شرکت های دانش بنیان گفت: طبیعتا از نظر قوانین و مقررات مسئله ای وجود ندارد، امّا در حوزه اجرا هنگام مواجهه شرکت های دانش بنیان با سازمان امور مالیاتی و گمرک مسائل ایجاد می گردد، جلسات مستقیمی بین شرکت های دانش بنیان، وزارت کشور، سازمان امور مالیاتی و گمرک صورت گرفته است و همه موارد مابین این بخش ها را آنالیز نموده ایم و کمیته های فرعی نیز تشکیل شده تا مسائل موجود برطرف گردد.

دژپسند اظهار کرد: در قالب بخشنامه مسائلی که بین شرکت های دانش بنیان با سازمان امور مالیاتی و گمرک بوده را برطرف نموده ایم و بعضی مسائل باقی مانده دیگر احتیاج به مقررات زدایی دارد که آن ها نیز در حال پیگیری است، در شورای بازنگری قانون مالیات مستقیم 3 نماینده مجلس نیز حضور دارند که می توانند مواردلازم را یادآوری نمایند.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: بعضی مسائل شرکت های دانش بنیان در حوزه مالیات احتیاجمند اصلاح قانون مالیات مستقیم است که وزارت اقتصاد این قانون را مورد آنالیز قرار داده و تأمین احتیاج شرکت های دانش بنیان، نوپا و نوآور مورد توجه قرار گرفته است تا با سرعت بیشتر و بدون مشکل به مسیرشان ادامه دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 88

به "تدوین سند راهبردی اقتصاد هوشمند مراحل پایانی را طی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین سند راهبردی اقتصاد هوشمند مراحل پایانی را طی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید