خبرنگاران لوکاشنکو: در صورت تحریم مسیرهای ترانزیت کالا به اروپا را می بندیم

به گزارش مجله چایی، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری بلاروس تهدید کرد؛ در صورتی که اتحادیه اروپا این کشور را تحریم کند، مینسک مسیرهای ترانزیت کالا را مسدود خواهد نمود.

خبرنگاران لوکاشنکو: در صورت تحریم مسیرهای ترانزیت کالا به اروپا را می بندیم

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، الکساندر لوکاشنکو آدینه هشدار داد که جهت انتقال کالاهای اروپایی به روسیه را قطع نموده و صادرات کالای بلاروس به وسیله لتونی را به کشور دیگری منتقل خواهد نمود.

وی گفت: آنها فراموش نموده اند بلاروس چیست. آنها فکر می نمایند ما از موشک و تانک می ترسیم. خواهیم دید چه کسی می ترسد. به آنها نشان خواهیم داد تحریم چیست.

بلاروس یک کشور محصور در خشکی است و یک سوم از فعالیت بنادر و خطوط ریلی لتونی به انتقال کالاهای بلاروس اختصاص دارد.

این کشور یکی از جهتهای اصلی انتقال کالای اروپایی به روسیه است و خطوط لوله انتقال نفت روسیه به اروپا نیز از بلاروس عبور می نماید.

لوکاشنکو توضیح داد که دستور داده است تا نیمی از نیروهای ارتش به حالت آماده باش رزمی درآیند.

وی اضافه نمود با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به توافق رسیده است تا در صورت بروز تهدیدی از سوی غرب نیروهای روس به نظامیان بلاروس متحد شوند.

همسایگان بلاروس از جمله لیتوانی، لهستان و لتونی کوشش نموده اند تا اروپا را برای اتخاذ اقداماتی علیه لوکاشنکو ترغیب نمایند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا آدینه در نشستی در برلین با تحریم 20 مقام ارشد بلاروس به اتهام تقلب در انتخابات و سرکوب مخالفان موافقت کردند اما نهایی شدن ابعاد حقوقی این فهرست تحریمی، دستکم یک هفته دیگر به طول خواهد انجامید.

سه هفته از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری در بلاروس می گذرد. مخالفان لوکاشنکو مدعی اند که او در انتخابات تقلب نموده تا ماندن خود در قدرت را تضمین کند. اما لوکاشنکو با استناد به نتایج رسمی اعلام شده که از تصاحب بیش از 80 درصد آرا از سوی وی حکایت دارد، شکست در انتخابات را رد نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 645

به "خبرنگاران لوکاشنکو: در صورت تحریم مسیرهای ترانزیت کالا به اروپا را می بندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لوکاشنکو: در صورت تحریم مسیرهای ترانزیت کالا به اروپا را می بندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید