خبرنگاران نخست وزیرکانادا: ترامپ اغتشاشگران را تحریک کرد

به گزارش مجله چایی، تهران- خبرنگاران- جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت که رئیس جمهوری فعلی آمریکا آشوبگران خشونت طلب را در حمله به ساختمان کنگره تحریک کرد.

خبرنگاران نخست وزیرکانادا: ترامپ اغتشاشگران را تحریک کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران از شبکه سی ان ان، نخست وزیر کانادا روز آدینه در کنفرانس خبری گفت: چیزی که ما شاهد آن بودیم حمله به دموکراسی توسط آشوبگران خشن بود که توسط رییس جمهوری فعلی و دیگر سیاستمداران تحریک شده بودند.

ترودو اضافه کرد: ما همچنین در این هفته دیده ایم که دموکراسی در آمریکا، نزدیکترین متحد و همسایه ما ارتجاعی است. خشونت در جوامع ما جایی ندارد و افراط گرایان در غلبه بر خواست مردم پیروز نخواهند شد.

نخست وزیر کانادا از جمله متحدان آمریکایی است که حمله به ساختمان کنگره توسط حامیان ترامپ را نفی نموده است.

پیش از آن آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به اتفاقات کنگره آمریکا واکنش نشان داد و انگشت اتهام را به سمت دونالد ترامپ برد و گفت: رییس جمهوری آمریکا مسئول اصلی اتفاقات دیروز است. اتفاقاتی که به گفته مرکل او را عصبانی و غمگین کرد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز وقایع حمله به کنگره آمریکا را شرم آور خواند و با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که انتقال قدرت در آمریکا با آرامش و منظم صورت گیرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه هم در واکنشی، خواهان تسلیم نشدن در برابر خشونت های افرادی که به دموکراسی تعدی می نمایند، شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 822

به "خبرنگاران نخست وزیرکانادا: ترامپ اغتشاشگران را تحریک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیرکانادا: ترامپ اغتشاشگران را تحریک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید