خبرنگاران نوید پرداخت 700 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع پیشرفته فارس

به گزارش مجله چایی، شیراز- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور (صحا) گفت: به مسوولان استان فارس قول داده ایم که 700 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار صنایع پیشرفته این استان قرار گیرد.

خبرنگاران نوید پرداخت 700 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع پیشرفته فارس

رضا نقی پور اصل، دوشنبه در جریان بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی فعال در حوزه صنایع پیشرفته منطقه ویژه مالی و شهرک صنعتی شیراز اضافه کرد: می کوشیم که صنعتگران استان فارس برای دریافت این تسهیلات و حمایت ها در پیچ و خم های اداری قرار نگیرند چرا که ما خواهان تسهیل گری در کارها هستیم و این مهم را به وسیله دفتر نمایندگی مستقر در این استان محقق خواهیم کرد.

او ادامه داد: ماهیت و فلسفه وجودی این شرکت بر اساس حمایت از صنایع پیشرفته (های تِک) تعریف شده که استان فارس و شهر شیراز نیز در این زمینه حرف های بسیاری برای گفتن دارند و در کشور پیشتاز هستند.

وی، با اشاره به اینکه تا به امروز حدود 45 درصد برنامه های پیش بینی شده صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور عملیاتی شده است ، اعلام کرد: با توجه به اینکه در جریان ورود به انقلاب چهارم صنعتی هستیم بدون تردید، ماهیت و هویت صنایع به سمت صنایع پیشرفته تغییر خواهد نمود و کمتر صنایعی را به شکل امروزی خواهیم دید.

نقی پور اصل گفت: بنابراین ضرورت دارد که برنامه های صندوق حمایت نیز رویکرد توسعه گرایانه تری داشته باشد.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور گفت: کوشش ما این است که به وسیله ارائه تسهیلات، تامین ضمانت نامه، تسهیل در تامین سرمایه در گردش، تسهیل در واردات ماشین آلات و ارائه خدمات کارشناسی برای توانمندسازی این واحدها، برای احیا و توسعه صنایع پیشرفته و راکد کوشش کنیم.

وی، یکی از برنامه های عظیم صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور را ایجاد بانک جامع اطلاعات صنایع و منابع انسانی کشور دانست و اعلام کرد: البته در این زمینه تا به امروز اتفاق خاصی نیفتاده اما به عنوان یک طرح مطالعاتی در حال اجرا است و در صورت محقق شدن یاری عظیمی به کاهش هزینه های صنایع در حوزه فراوری، آلودگی های محیط زیست و حمل و نقل و افزایش بهره وری خواهد نمود و امکان برنامه ریزی بهتر برای آمایش سرزمینی و ذخیره کردن زمان را فراهم خواهد ساخت.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور اضافه کرد: برای ایجاد و تکمیل این بانک اطلاعاتی که جای خالی آن در بخش صنعت احساس می گردد، علاوه بر استفاده از مجموعه بانک اطلاعاتی ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بورس، باید یک فراخوان هم ارائه گردد تا خود صنعتگران هم در تکمیل این بانک نقش آفرین و یاری کننده باشند.

نقی پور اصل ادامه داد: البته ایجاد این سامانه و بانک اطلاعاتی یک پروژه کوتاه مدت نیست بلکه یک فرایند زمان بر است و امیدواریم تحقق این مهم تحت الشعاع تغییر دولت ها و سیاست ها قرار نگیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 702

به "خبرنگاران نوید پرداخت 700 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع پیشرفته فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نوید پرداخت 700 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع پیشرفته فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید