خبرنگاران کلاهبرداری با تبلیغ سود ماهانه 100 میلیون ریالی در فضای مجازی

به گزارش مجله چایی، تهران- خبرنگاران- رئیس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات تهران از دستگیری کلاهبرداری که وعده پرداخت ماهانه 100 میلیون ریال به ازای اندک سرمایه به کاربران فضای مجازی داده بود، اطلاع داد.

خبرنگاران کلاهبرداری با تبلیغ سود ماهانه 100 میلیون ریالی در فضای مجازی

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران از پلیس تهران عظیم، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز دوشنبه گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا با در دست داشتن پرونده ای با موضوع کلاهبرداری مراجعه و گفت، با فردی در فضای مجازی آشنا شدم که مدعی بود با کمترین سرمایه گذاری در بورس می تواند ماهانه بیش از 100 میلیون ریال سودآوری در بازار سهام بورس داشته باشم ولی با واریز سرمایه خود به شماره حسابی که اعلام نموده بود، نه تنها سودآوری نداشتم بلکه دیگر جوابگوی تماس تلفنم هم نیست.

وی بیان کرد: آنالیز موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا نهاده شد و در تحقیقات اولیه معین شد، متهم در فضای مجازی به تبلغ سودآوری فراوان با اندک سرمایه می پردازد.

رئیس پلیس فتا اذعان داشت: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی هویت واقعی متهم وشناسایی مخفیگاه وی در دستور کار نهاده شد و با شناسایی مخفیگاه وی با هماهنگی های قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت.

این مقام پلیس فتا بیان کرد: متهم در بازجوئی های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف با تکمیل پرونده متهم برایسیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی گردید.

رئیس پلیس فتا به کاربران فضای مجازی هشدار داد: افراد سودجو و کلاهبردار از هر شیوه ای برای رسیدن به مقاصد شوم خود و فریب افراد استفاده می نمایند که تبلیغات فریبنده و غیرمعقول از مهمترین این موارد است.

دستگیری مواد فروش محله تجریش

رئیس کلانتری 101 تجریش از دستگیری مواد فروش محله تجریش و کشف 256 گرم هروئین و شیشه اطلاع داد.

سرهنگ محمد کالوسی روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر توزیع گسترده مواد مخدر توسط مردی سابقه دار در محدوده خیابان دزاشیب تیمی از ماموران کلانتری 101 تجریش وارد عمل شد.

وی اضافه نمود: ماموران دایره مبارزه با مواد مخدر کلانتری 101 تجریش با شناسایی فرد خرده فروش او را به صورت نامحسوس تحت نظر دریافتد و پیروز شدند روز گذشته او را در حال جابجایی و فروش مواد مخدر با یک دستگاه خودرو وانت غافلگیر کردند.

رئیس کلانتری 101 تحریش گفت: متهم با مشاهده ماموران کلانتری در نزدیکی خود از محل متواری و از بیست دقیقه تعقیب و گریز به صورت پیاده با هوشیاری واحد های گشت انتظامی کلانتری101 تجریش متهم دستگیر و در همان بازجوئی اولیه به جرم ارتکابی اقرار کرد.

وی توضیح داد: در بازرسی از متهم مقدار 256 گرم هروئین و شیشه کشف شد.

شلیک پلیس سرانجام فرار دزد خودرو

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران نیز امروز از دستگیری دزد خودرو در عملیات تعقیب و گریز اطلاع داد و گفت: دزد خودرو که توجهی به فرمان های پلیس، نمی کرد با شلیک پلیس، فرار وی متوقف شد.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند در تشریح این خبر گفت: ساعت 9 شب دوم آذر ماه کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی حین انجام ماموریت به راننده یک دستگاه خودروی سواری پراید مظنون می شوند .

وی اضافه نمود: با استعلام شماره پلاک خودرو پراید معین شد که خودرو سرقتی بوده و دارای سابقه سرقت در همان روز از محدوده کلانتری 129 جامی است.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران گفت: کارآگاهان پس از هماهنگی با مرکز فرماندهی و کنترل پلیس آگاهی به خودروی مسروقه نزدیک شده و به راننده آن دستور توقف می دهند ، متهم بلافاصله پس از شنیدن دستور ایست با افزایش سرعت از محل متواری و با لایی کشی در بین خودروهای عبوری باعث رعب و وحشت شهروندان شد.

این مقام پلیسی شرح داد: دزد همچنان با سرعت بالا و انجام حرکات مخاطره آمیز به راستا خود به سمت خیابان قزوین ادامه داد که افسراکیپ برای هشدار و حفظ جان شهروندان چند تیرهوایی در فواصل زمانی و مکانی مختلف شلیک کرد.

یوسفوند بیان داشت: راننده خودرو مسروقه بدون توجه به اخطارهای داده شده با ترمزهای ناگهانی و دریافت و به روی خودرو گشت قصدایجاد تصادف و متوقف کردن خودرو پلیس را داشت که با مهارت راننده واحد گشت پلیس، دزد پیروز به نیت شوم خود نشد.

این مقام انتظامی گفت: در نهایت خودرو مسروقه در میدان جمهوری در حالی که خلاف جهت حرکت می کرد و متوقف شد و با عکس العمل سریع اعضای اکیپ متهم به هویت یوسف دستگیر شد.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران عظیم گفت: با دستگیری یوسف و اعتراف او به سرقت خودرو گزارش اولیه تنظیم و پس از انتقال خودرو به پارکینگ متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل اداره دوم پلیس آگاهی شد.

انهدام باند دزدان منزل

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی از انهدام باند دزدان منزل خبر دارد و گفت: تا کنون یکی از اعضای باند دو نفره دستگیر شده است و تحقیق پلیسی برای دستگیری متهم دوم پرونده ادامه دارد.

سرهنگ کارآگاه سید علی شریفی روز دوشنبه در تشریح این خبر گفت: چهاردهم مهر ماه پرونده ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری 123 نیاوران تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع و در اختیار تیمی از کارآگاهان مبارزه با سرقت منزل نهاده شد.

وی بیان کرد: شاکی در تحقیقات پلیسی اظهار کرد، ساعت 14:30 سی و یکم شهریور ماه از منزل خود واقع در خیابان نیاوان خارج شدم و در ساعت 18:00 به منزلم مراجعه که متوجه به هم ریختگی سرقت تعدادی از اموال منزل از قبیل: 2 دستگاه دریل، 2 دستگاه لپ تاپ، یک دستگاه تبلت ، یک هلی شات و یک قاب ساعت در مجموع به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال شدم و در این ارتباط به شخصی به اسم فریدون مظنون می باشم .

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران شرح داد: شاکی علت معرفی فریدون به عنوان مظنون را به کارآگاهان این گونه بیان داشت، فریدون از دوستانم می باشد که روز سرقت با اصرار او برای تفریح و پرسه زنی در شهر همراه وی شدم و احیانا در غیابم، همدستان وی مرتکب سرقت شده اند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: کارآگاهان در گام اول تحقیقات، با هماهنگی های قضائی، فریدون را احضار ولی وی پس از حضور در پلیس آگاهی منکر اطلاع از سرقت شد و گفت نقشی در سرقت نداشته است که پس از اعزام به دادسرا بدلیل عدم وجود ادله کافی بلاقید آزاد شد.

شریفی گفت: در ادامه شاکی بیست و ششم آبان ماه به پایگاه یکم مراجعه و طی ارائه اظهارتی بیان داشت قصد خرید ابزار از سایت دیوار را داشتم که متوجه شدم یکی از ابزارهای به سرقت رفته من که دریل شارژی به مارک dewalt بوده توسط شخصی به قیمت 160 میلیون ریال در فضای مجازی آگهی شده است.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان با هماهنگی های قضائی شخص شخص آگهی نماینده به نام مهران را جلب کردند، گفت: مهران گفت، دو مرد به نام های کمیل و فریدون با دردست داشتن فاکتوری بنام خود دستگاه دریل را به قیمت روز به صاحب مغازه که من درآن کارگر می باشم فروختند که با هماهنگی صاحب مغازه من آن را برای فروش در سایت دیوار آگهی کردم.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه در صد های اطلاعاتی تصویری یکی از فروشندگان دریل به نام فریدون از آرشیو عکس های متهمان حرفه استخراج و به رویت مهران رسید، اضافه نمود: با هماهنگی های قضائی فریدون دستگیر و در بازجوئی های پلسی به ساختن فاکتور جعلی با همکاری یکی از دوستانش و فروش آن به مهران معترف شد.

وی اضافه نمود: فریدون در مورد نحوه انجام سرقت به کارآگاهان گفت، از شرایط اقتصادی خوب شاکی آگاه بودم و به علت احتیاج اقتصادی تصمیم به سرقت از او گرفتم و پس از طرح نقشه ای با یاری یکی از دوستانم به نام کمیل سرقت از منزل او را اجرایی کردیم.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: با اعتراف صریح فریدون به بزه انتسابی متهم با دستور قضائی برای شناسایی همدستش در اختیار دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه قرار گرفته است و تحقیقات پلیس برای کشف زوایای پنهان پرونده همچنان ادامه دارد.

کشف 50 فقره موبایل قاپی

سرپرست پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران عظیم از دستگیری 2 موبایل قاپ و کشف 50 فقره سرقت اطلاع داد.

سرهنگ کارآگاه هوشنگ کاکاوندی امروز بیان داشت: با افزایش سرقت موبایل قاپی در محدوده سرکلانتری هفتم پلیس پیشگیری تهران توسط دو موتورسوار، تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت های خاص پایگاه هفتم پلیس آگاهی با همکاری کلانتری های تابعه، شناسایی و دستگیری متهمان را برعهده دریافتد.

وی با اشاره به اینکه در آنالیز صحنه های سرقت معین شد که راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت هوندا مشکی رنگ سرقت ها را انجام می دهند، اضافه نمود: گشت زنی های انتظامی افزایش داده شد تا اینکه کارآگاهان پیروز شدند در گشت زنی های انتظامی متهمان را در حالی که با موتورسیکلت مشکی رنگ در حال پرسه زنی بودند، شناسایی نمایند.

سرپرست پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران گفت: کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی پیروز شدند با همکاری ماموران کلانتری 116 مولوی پس از مدتی تعقیب و گریز موتورسیکلت متهمان را در خیابان مولوی متوقف و آنها را دستگیر نمایند. ولی ترک نشین موتورسیکلت از محل گریخت.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با دستگیری راکب موتورسیکلت و انتقال وی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی در رصدهای اطلاعاتی معین شد که وی سابقه دار بوده و پیشتر به همین جرم به دفعات مختلف دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیسی به 50 فقره موبایل قاپی همراه با همکاری دوستش معترف شد، اضافه نمود: در تحقیقات پلیسی کارآگاهان پیروز شدند مخفیگاه متهم دوم پرونده را شناسایی و با دستور قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر نمایند.

کاکاوندی ابراز داشت: تا به امروز 42 تن از مال باختگان شناسایی و هر دو متهم تا تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 759

به "خبرنگاران کلاهبرداری با تبلیغ سود ماهانه 100 میلیون ریالی در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کلاهبرداری با تبلیغ سود ماهانه 100 میلیون ریالی در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید