خبرنگاران 14 تعاونی جدید در لرستان افتتاح می شود

به گزارش مجله چایی، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 14 تعاونی جدید با حجم سرمایه گذاری 19 میلیارد و 360 میلیون تومان در استان تشکیل شده که همزمان با هفته تعاون به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری افتتاح می شود.

خبرنگاران 14 تعاونی جدید در لرستان افتتاح می شود

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

علی آشتاب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: این تعداد تعاونی، 13 شهریور جاری همزمان با نخستین روز از هفته تعاون در آیین بهره برداری از 383 واحد تعاونی کشور به بهره برداری می رسند.

وی گفت: تعاونی های جدید لرستان در بخش خدمات، کشاورزی و صنعت هستند که با 103 عضو، زمینه ایجاد 88 فرصت شغلی مستقیم را فراهم کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه نمود: هفته تعاون امسال جشنواره تجلیل از 15 تعاونی برتر برگزار و بازدیدهای میدانی ویژه به منظور بررسی مشکل واحدهای استان در کنار جلسات طرح مسایل و دغدغه تعاونگران انجام می شود.

آشتاب گفت: تعاونی های لرستان سال گذشته بیش از 46 میلیون دلار درحوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی را به خارج از کشور صادر کرده اند که این امر از طریق گمرک های مختلف اجرا شده است.

وی شرح داد: همچنین پارسال 112 طرح تعاونی در زمینه های مختلف با یک هزار و 727 فرصت شغلی و یک هزار و 543 نفر عضو در استان تشکیل و در این مدت 75 هزار نفر ساعت دوره آموزشی مهارتی تخصصی، مدیریتی و مجازی برای تعاونگران لرستانی برگزار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین گفت: براساس تازه ترین آمار وزارتخانه، تعاونی های استان با جذب 496 نفر فارغ التحصیل دانشگاهی بیشترین امتیاز را در کشور کسب کرده اند.

آشتاب اضافه نمود: سال گذشته 737 شرکت تعاونی متقاضی جذب کارورز بوده و تا به امروز پیروز به جذب 2 هزار و 228 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی شده اند.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی بستر تقویت اشتغال جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم می کند گفت: از ابتدای اجرای طرح کاروزی تا به امروز 713 واحد اقتصادی استان چهار هزار و 249 نفر فارغ التحصیل دانشگاهی را بکارگیری کرده اند .

وی شرح داد: در تکمیل طرح کارورزی، مشوق هایی همچون معافیت های بیمه ای سهم کارفرما با صورت جذب کارورز و پرداخت یک سوم از حداقل دستمزد در قالب طرح یارانه دستمزد به مدت یک سال در نظر گرفته شده که باید با اطلاع رسانی دقیق، در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و به خصوص فنی و مهندسی و خدمات از آن بهره گرفت.

2 هزار و 836 تعاونی فعال با اشتغال 28 هزار نفر در لرستان وجود دارد که از این تعداد 478 تعاونی مربوط به بانوان می باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 638

به "خبرنگاران 14 تعاونی جدید در لرستان افتتاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 14 تعاونی جدید در لرستان افتتاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید