خطر شیوع کرونا در مناطق تحت کنترل آمریکا در سوریه

به گزارش مجله چایی، مرکز هماهنگی روسیه و سوریه در امور بازگشت پناهندگان روز آدینه نسبت به خطر شیوع کرونا در اردوگاه های الرکبان و الهول که زیر نظر نظامیان آمریکایی است، هشدار داد و اظهار داشت که واشنگتن مراقب شیوع این بیماری نیست.

خطر شیوع کرونا در مناطق تحت کنترل آمریکا در سوریه

به گزارش تارنمای شبکه خبری روسیا الیوم، در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکایی ها هیچ اقدامی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این اردوگاه ها نکرده اند.

این بیانیه می افزاید:اردوگاه الرکبان (در مرز اردن و سوریه) و اردوگاه الهول (در استان الحسکه در شرق سوریه) که آمریکایی ها آن را در کنترل دارند، از دارو و پزشک محروم هستند و مراکز خدمات پزشکی نیز فعالیت ندارند.

این مرکز هماهنگی روسی و سوری گفت که دولت های متبوعشان بارها خواهان خروج تمامی افرادی شده اند که مایل به خروج از این اردوگاه ها هستند و تمامی شرایط پذیرش از آن ها نیز فراهم است و اقدامات لازم برای مبارزه با شیوع این بیماری اینک در حال اجرا است.

این بیانیه می افزاید: با وجود اقدامات دولت سوریه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا که به تأیید سازمان بهداشت جهانی و دیگر سازمان های بین المللی رسیده است، اما دولت آمریکا وقاحت کوشش دارد از بحران کرونا برای تخریب وجهه رهبری سوریه سوءاستفاده کند و دمشق را مسؤول اوضاع ناگوار در سراسر سوریه از جمله در اردوگاه های الرکبان و الهول معرفی کند.

این مرکز در انتها گفت: حضور غیر قانونی آمریکا و متحدانش در بعضی مناطق سوریه مانع اصلی است که امنیت بهداشتی شهروندان سوری در مناطقی که خارج از کنترل دولت قانونی قرار گرفته است به خطر بیفتد.

پیش از این بسیاری از مقام های سوری تحریم های آمریکا علیه سوریه را مهم ترین مانع دولت دمشق برای مقابله با کرونا در این کشور گفتند.

در همین ارتباط، فیصل المقداد معاون وزیر امورخارجه سوریه گفته بود که حریم های آمریکا به کوشش های بین المللی برای جلوگیری از شیوع کرونا آسیب می زند و در شرایط حساس کنونی باید تحریم های غیر انسانی لغو گردد.، ایرنا

روش پلاسما درمانی را برای بیماران کرونایی درهند اجرایی می گردد

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 373

به "خطر شیوع کرونا در مناطق تحت کنترل آمریکا در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر شیوع کرونا در مناطق تحت کنترل آمریکا در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید