طرز تهیه خورشت بادمجان مجلسی با گوشت گوسفندی

به گزارش مجله چایی، خورشت بادمجان یکی از چند نوع خورش اصیل و معروف ایرانی است که درست مثل خورش قورمه سبزی محبوب، طرفدارهای پر و پا قرص خودش را دارد. این خورش خوشمزه ایرانی همانطور که می دانید هم با گوشت قرمز تهیه می گردد هم با مرغ که قبلا طرز تهیه آن را به شما آموزش دادیم. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه این خورش را با گوشت قرمز به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه خورشت بادمجان مجلسی با گوشت گوسفندی

مواد لازم برای تهیه خورشت بادمجان

  • گوشت گوسفندی بدون استخوان 750 گرم
  • بادمجان قلمی 10 عدد
  • پیاز سرخ شده سه قاشق سوپ خوری
  • گوجه فرنگی میانه چهار یا پنج عدد
  • غوره بدون دانه یک دوم پیمانه
  • آبغوره یک دوم پیمانه
  • رب گوجه فرنگی نصف پیمانه
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه خورشت بادمجان مجلسی با گوشت گوسفندی

مرحله اول

گوشتتان را تکه تکه کنید و آن را بشویید. گوشت ها را درون یک تابه بریزید و آن ها را با میزان کمی روغن تفت دهید تا کاملا به روغن بیفتد.

مرحله دوم

پیاز سرخ شده را به همراه 3 لیوان آب و کمی فلفل داخل یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید به آرامی بپزند.

مرحله سوم

بادمجان ها را بشویید سپس پوست آن ها را بگیرید و روی آن ها یک شکاف کوچک ایجاد کنید و در یک کاسه آب نمک قرار دهید. بعد از گذشت 20 دقیقه آن ها را در آبکش قرار دهید تا آب بادمجان ها کشیده گردد.

مرحله چهارم

بادمجان ها را با حرارت میانه سرخ کنید تا کاملا مغز پخت شوند. بعد از اینکه بادمجان ها سرخ شدند، غوره و رب گوجه فرنگی را تفت دهید و به خورش اضافه کنید.

مرحله پنجم

بعد از اینکه گوشت پخته شد، به مدت ده دقیقه بادمجان ها را کنار گوشت قرار دهید. آبغوره و نمک را نیز اضافه کنید. بعد از اینکه خورشتتان جا افتاد بادمجان ها را به همراه گوجه فرنگی های حلقه ای و سرخ شده تزیین کنید. اگر تمایل داشتید می توانید به جای آبغوره، نصف فنجان آب انار اضافه کنید که بسیار خوشمزه خواهد شد.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1582

به "طرز تهیه خورشت بادمجان مجلسی با گوشت گوسفندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورشت بادمجان مجلسی با گوشت گوسفندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید