فرصت یک ماهه استاندار برای افزایش کیفیت نان در استان ایلام

به گزارش مجله چایی، خبرنگاران/ایلام استاندار ایلام گفت: برای افزایش کیفیت نان در ایلام یک ماه به مدیران ذی ربط مهلت می دهم؛ باید شرایط نان در تمام شهرستان های ایلام از نظر کیفیت، وزن چانه، زمان مناسب پخت و رعایت اصول بهداشتی تغییر کند.

فرصت یک ماهه استاندار برای افزایش کیفیت نان در استان ایلام

حسن بهرام نیا، در نشست فوق العاده کارگروه گندم، آرد و نان استان ایلام اظهار کرد: در مقیاس ملی بیشترین سرانه مصرف نان مربوط به مردمان غرب کشور و حوزه زاگرس و کمترین درآمد ملی هم مربوط به همین مردم است؛ لذا ما باید بر اساس وجدان، اخلاق و وظیفه نسبت به کیفیت، قیمت و سلامت نان این مردم حساس باشیم؛ برای بهبود کیفیت قوت غالب مردم زحمتکش استان ایلام کم نخواهم گذاشت.

وی با بیان اینکه بیشتر نانوایی ها روزهای تعطیل فعالیت ندارند، چه کسی باید بر این اوضاع نظارت کند؟، ادامه داد: از مدیران گله دارم زیرا ضعف نظارتی و مدیریتی در این حوزه مشهود است. چرا باید حتما استاندار به موضوع کیفیت نان ورود کند؟ آیا این جزو وظایف استاندار است؟ وقتی شما مدیران به وظیفه تان عمل نمی کنید، بنده مجبورم که ورود کنم.

استاندار ایلام عمده مسائل نانوایی های ایلام را کم فروشی، عدم رعایت بهداشت و عدم رعایت ساعت کاری عنوان و شرح داد: در بازدید امروز که به صورت رندم و با انتخاب خود مدیران ذیربط انجام گرفت، تعیین شد که میزان کیفیت، وزن چانه و سطح رعایت بهداشت در نانوایی های شهر ایلام بسیار پایین و اکثریت نانوایی ها در زمان تعیین و تعیین شده فعالیت نمی کنند و این موضوع موجب نارضایتی مردم شده است.

بهرام نیا، با انتقاد از عملکرد مدیران اداره غله و خدمات بازرگانی گفت: اگر می توانید کار کنید در خدمت هستیم اگر نمی توانید کار را به اهلش بسپارید.

وی با بیان اینکه با این شرایط تورم و گرانی بگذارید مردم حداقل نان سالمی داشته باشند و مصرف کنند، ادامه داد: چرا گندم را به گونه ای تقسیم نکرده اید که کیفیت نان در طول سال یک گونه باشد؟ ترکیب آرد باید به گونه ای باشد که درصد سبوس موجود در نان استاندارد باشد.

استاندار ایلام گفت: بازدید و بررسی کیفیت نان در استان وظیفه مدیران بود اما به واسطه ضعف مدیریتی، وقت استاندار که مربوط به 600 هزار نفر است از صبح تا به امروز صرف این موضوع شده است.

وی با بیان اینکه برابر گزارش های رسیده، در نان ایلام جوش شیرین استفاده می شود در حالی که وجود جوش شیرین در نان از لحاظ بهداشتی مورد تایید نیست، گفت: در حوزه پخت و مصرف نان باید فرهنگ سازی لازم انجام و مصرف نان های سبوس دار در بین شهروندان رواج پیدا کند.

بهرام نیا، خواستار آموزش متصدیان و کارکنان نانوایی ها از طریق کلاس های فنی و حرفه ای شد و ادامه داد: برای پخت نان با کیفیت چرا باید وابسته به دیگر استان ها باشیم؟ وقتی جوانان این دیار آموزش ببینند می توانند علاوه بر کسب رضایت مردم، به رفع بخشی از معضل بیکاری هم کمک کنند.

وی تاکید کرد: اتحادیه نانوایی ها باید یک دوره مشتری مداری و ارائه خدمات حرفه ای و همچنین یک دوره آموزشی فنی و حرفه ای برای متصدیان و کارگران نانوایی ها برگزار و کارت مهارت برای آنان صادر کند.

استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد تا جلسه امروز تلنگری به مدیرانی باشد که تا کنون کم کاری کرده اند و گفت: در صدور مجوز نانوایی ها باید ذائقه مردم را در نظر بگیرید؛ بیشتر مجوزهایی که برای نانوایی های سنگکی صادر شده از نوع صنعتی است در صورتی که مردم این منطقه به سنگکی های سنتی بیشتر علاقه دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1504

به "فرصت یک ماهه استاندار برای افزایش کیفیت نان در استان ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت یک ماهه استاندار برای افزایش کیفیت نان در استان ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید