مانع اصلی بسته یاری مالی اتحادیه اروپا پول نیست

به گزارش مجله چایی، رهبران اروپایی پس از سه روز هنوز بر سر یک یاری مالی مشترک برای کنترل اثرات مالی ناشی از همه گیری ویروس کرونا به توافق نرسیدند، زیرا مانع اصلی بسته یاری مالی این اتحادیه پول نیست، بلکه یک جنگ بر سر حاکمیت سیاسی است.

مانع اصلی بسته یاری مالی اتحادیه اروپا پول نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک اقتصاددان آلمانی گفت: مانع اصلی بسته یاری اقتصادی اتحادیه اروپا پول نیست، بلکه یک جنگ بر سر حاکمیت سیاسی است.

در صبح روز دوشنبه، پس از بیش از سه روز مذاکره، رهبران اروپایی هنوز بر سر یک یاری اقتصادی مشترک برای کنترل اثرات اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا به توافقی نرسیدند.

گانترام ولف، مدیر موسسه مطالعاتی بروگل در بروکسل به یورونیوز گفت: این مذاکرات بسیار بسیار سخت است، زیرا این تنها در خصوص حجم جدید عظیم پول نیست، بلکه این مورد کانون های اتحادیه پولی را واقعا تغییر می دهد.

این نخستین باری است که اتحادیه اروپا پول قرض می نماید تا به عنوان ضمانت به کشور ها بدهد. این امر حقیقتا از نظر نحوه عملکرد این اتحادیه پولی و چگونگی عملکرد اتحادیه اروپا، یک تغییر دهنده بازی است.

نشست اتحادیه اروپا در بروکسل قرار بود تنها دو روز به طول انجامد، اما مذاکرات به روز دوشنبه نیز کشیده شد و امروز بعدازظهر هم ادامه دارد.

نکته مهم همچنان اندازه و شرایط یاری اقتصادی برای بازیابی از شرایط ناشی از شیوع کروناست. کشور های اتریش، سوئد، دانمارک و هلند و اکنون فنلاند بر شرایط سخت نحوه چگونگی خرج کردن این پول توسط کشور های عضو اصرار دارند.

ولف می گوید، مانع اصلی پول نیست، بلکه حاکمیت سیاسی است.

وی اضافه کرد: موضوع سختتر، حقیقتا آن چیزی است که شرط نامیده می گردد یا شما می توانید آن نظارت یا کنترل بر پول بنامید.

به یک معنا، این امر در خصوص چگونگی تقسیم حق حاکمیت است و به همین دلیل بسیار سخت است.

مسئله در خصوص پرداخت یا دریافت 5 یا 10 میلیارد بیشتر یا کمتر از سوی کشوری نیست. مسئله واقعا در خصوص نفوذ به سیاست های ملی است که من فکر می کنم، اجتناب ناپذیر است.

منظورم این است که زمانی که شما پول مشترک دارید، مجبورید در سیاست های ملی نفوذ کنید و این آن چیزی است که واقعا در معرض خطر قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 577

به "مانع اصلی بسته یاری مالی اتحادیه اروپا پول نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانع اصلی بسته یاری مالی اتحادیه اروپا پول نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید