نظام جامع هدایت و مشاوره آموزش و پرورش به تایید رئیس جمهوری رسید

به گزارش مجله چایی، تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی از تایید نظام جامع هدایت و مشاوره آموزش و پرورش اطلاع داد.

نظام جامع هدایت و مشاوره آموزش و پرورش به تایید رئیس جمهوری رسید

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، حسن شربت دار گفت: در نهصد و نود چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در تاریخ 17/03/1400 به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار گردید نظام جامع هدایت و مشاوره در آموزش و پرورش به تایید و تصویب نهایی این شورا رسید.

وی ادامه داد: ارائه خدمات هدایت و مشاوره در نظام آموزش و پرورش با بهره مندی از مشاوران متخصص در مدارس، مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی مراکز اختلال یادگیری وجود دارد.

شربت دار اضافه نمود: معلمان و مربیان از گذشته در قالب مشاوره کارکنان و رابطان هسته های مشاوره در مدارس از جایگاه ویژه ای برای ایجاد جو عاطفی - روانی و اجتماعی مطلوب برای حل مسائل و برطرف مسائل و اختلالات روانشناختی و تحصیلی -شغلی، آموزش های مهارت های زندگی، توانمندسازی دانش آموزان، اولیا و کارکنان برخوردار بوده اند.

وی گفت: با توجه به تصریح خدمات هدایت و مشاوره به تمامی دوره های تحصیلی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بعلاوه تاکید مبانی نظری سند تحول بنیادین در سازمان دهی فرایند یاددهی - یادگیری با نگاه مشاوره ای، لازم است ساز و کارهای لازم برای مشارکت عمومی و حداکثری معلمان، کارکنان مدرسه و اولیا دانش آموزان در حیطه های رشد شخصیتی و سازگاری، آموزش مهارتهای زندگی، نظارت بر فرآیندهای یادگیری و طرح ریزی راستا زندگی تحصیلی - شغلی فراهم گردد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی گفت: معلمان و کارکنان مدرسه نیز به عنوان عاملان و کنشگران عمومی جریان هدایت و مشاوره باید در انجام فرایندهایی از جمله آموزش مهارت های زندگی، توانمندسازی روانی اجتماعی، شناسایی استعدادها، توانایی ها و مسائل و انجام مداخلات مختصر به ویژه سیستم ارجاع در کنار مشاوران مدرسه و مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی ایفای نقش نمایند.

وی ادامه داد: بر همین اساس نظام جامع هدایت و مشاوره در آموزش و پرورش به استناد راهکارهای 7-3، 3-21 و 4-21 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به منظور اتخاذ سیاست های یکپارچه، سیستمی و هماهنگ برای بهره مندی دانش آموزان، اولیا، کارکنان و معلمان مدرسه در همه دوره های تحصیلی و نقش آفرینان درون و برون سازمانی به صورت تعاملی و مشارکتی به تصویب رسید.

برای دریافت مصوبه نظام جامع راهنمای و مشاوره در آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1379

به "نظام جامع هدایت و مشاوره آموزش و پرورش به تایید رئیس جمهوری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام جامع هدایت و مشاوره آموزش و پرورش به تایید رئیس جمهوری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید