تور چین ارزان: وزیر دفاع تایوان: تنش فعلی با چین در 40 سال اخیر بی سابقه است

به گزارش مجله چایی، وزیر دفاع تایوان تنش ایجاد شده میان تایوان و چین را بدترین شرایطی دانست که وی طی 40 سال اخیر تجربه نموده است.

تور چین ارزان: وزیر دفاع تایوان: تنش فعلی با چین در 40 سال اخیر بی سابقه است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزیر دفاع تایوان امروز (چهارشنبه) اظهار داشت که تنش نظامی میان این جزیره و چین در بدترین حالت خود طی 40 سال اخیر به تعداد می رود. این اظهار نظر چندین روز پس از آن صورت گرفت که هواپیماهای پینی بر فراز آسمان تایوان اقدام به پرواز کردند.

از آدینه گذشته تا به امروز تایوان از پرواز 150 هواپیمای نیروی هوایی تایوان در حریم هوایی تایوان خبر داده است. به نظر می رسد هدف چین از این اقدام گوشزد کردن این مسئله به تایوان است که این جزیره بخش جدایی ناپذیر چین بوده و کوشش مقامات این جزیره برای تقویت ارتباط و ائتلاف با آمریکا و غرب تاثیری در این واقعیت نخواهد داشت.

چیو کو چنگ، وزیر دفاع تایوان در پاسخ به سوالی درباره تنش نظامی اخیر با چین گفت که اختلافات اخیر جدی ترین تنش میان دوطرف طی 40 سال اخیر و زمانی است که او به ارتش پیوسته است. او بعلاوه نسبت به احتمال هرگونه اقدام اشتباه و عجولانه از سوی طرفین هشدار دارد.

وزیر دفاع تایوان در مجلس تایوان و در خلال آنالیز بودجه 8.6 میلیارد دلاری ساخت موشک و کشتی های داخلی گفت: برای من به اسم یک فرد نظامی، شرایط اضطراری دقیقا مقابل چشمانم است.

چیو در ادامه گفت که چین درحال حاضر توانایی حمله به تایوان را دارد و پکن تا سال 2025 قادر خواهد بود حمله ای همه جانبه به این جزیره را مدیریت کند. با اینحال به گفته وزیر دفاع تایوان چین به این سادگی دست به اقدام نظامی نخواهد زد زیرا باید مسائل زیادی را مد نظر قرار دهد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (سه شنبه) گفت که با همتای چینی خود درخصوص تایوان صحبت نموده است و دو طرف بر روی رعایت توافق تایوان موافقت نموده اند.

بایدن در این باره گفت: من با آقای شی درباره تایوان صحبت نموده ام. ما قبول کردیم که به توافق تایوان احترام بگذاریم. ما مشخصا اظهار داشتیم که او نباید کاری بیشتر از آنچه توافق نموده ایم انجام دهد.

به نظر می رسد که بایدن به موضع آمریکا در قبال چین واحد اشاره دارد که رسما پکن را به جای تایپه به رسمیت می شناسد. موضوع دیگر قانون روابط با تایوان است که مشخصا اعلام می نماید که تصمیم آمریکا برای ایجاد روابط دیپلماتیک با پکن به جای تایوان بر اساس این انتظار ایجاد شده که آینده تایوان با ابزار و راه های صلح آمیز مشخص گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1283

به "تور چین ارزان: وزیر دفاع تایوان: تنش فعلی با چین در 40 سال اخیر بی سابقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: وزیر دفاع تایوان: تنش فعلی با چین در 40 سال اخیر بی سابقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید