چرا فراوری این آیفون دوست داشتنی متوقف شد؟

به گزارش مجله چایی، ایسنا نوشت: سری نو آیفون 15 فاقد مدلی با مقدار صفحه کمتر از شش اینچ است اما چرا اپل گوشی مینی را حذف کرد با اینکه برخی از مشتریان آیفون، آن را دوست داشتند.

چرا فراوری این آیفون دوست داشتنی متوقف شد؟

اپل آیفون 12 مینی را در سال 2020 پس از سال ها درخواست هواداران آیفون از این شرکت برای عرضه یک گوشی با صفحه نمایش کوچک مجهز به تازهترین ویژگی ها، ارائه کرد. وقتی اپل این کار را انجام داد، تصور می رفت که عرضه شکل کوچک، برای چند سال ادامه خواهد داشت، اما عرضه این مدل با رونمایی سری آیفون 14 در سال 2022، ظاهرا به یک باره قطع شد. پس از عرضه سری آیفون 15، اپل، آخرین گوشی را که مشخصات یک گوشی مینی را داشت، حذف کرد.

طبق داده های جمع آوری شده به وسیله شرکت CIRP، نگرانی ها ابتدا زمانی به وجود آمد که ظاهرا آیفون 12 مینی آن طور که اپل انتظار داشت، فروش نداشت و از فروش آیفون 12 در آمریکا در اکتبر و نوامبر سال 2020، تنها شش درصد سهم داشت. آنالیز شرکت تحقیقاتی کانترپوینت نشان داد آیفون 12 مینی، تنها پنج درصد از کل فروش آیفون 12 را در آمریکا در نیمه اول ژانویه 2021 به خود اختصاص داد.

تحلیلگران بانک مورگان استنلی بر این باورند که اپل تصمیم گرفت فراوری آیفون 12 مینی را دو میلیون دستگاه کاهش دهد تا ظرفیت فراوری بیشتری برای مدل محبوب تر آیفون 12 پرو ایجاد کند. یک گزارش تایوانی که از منابع زنجیره تامین نقل قول نموده بود و بر اساس آن، تقاضای زیاد برای مدل های آیفون 12 پرو در چین باعث شد اپل عرضه دستگاه های گران تر خود را افزایش دهد، منعکس نماینده این واقعیت است.

در آوریل سال 2022، شرکت CIRP داده های بیشتری منتشر کرد که نشان می داد آیفون 13 مینی، تنها سه درصد از فروش آیفون 13 را به خود اختصاص داده است که نصف فروش آیفون 12 مینی بود. این فروش ضعیف احتمالا علت اصلی سرانجام عمر آیفون مینی بوده است.

با لاین آیفون 14، اپل تصمیم گرفت دستگاه مینی را با دستگاه پلاس کاملا تازه جایگزین کند که با مقدار صفحه نمایش 6.7 اینچی مدل های بالاتر پرو مکس مطابقت داشت. از بعضی جهات، پلاس، منعکس نماینده مینی بوده و تازهترین ویژگی های آیفون را در مقدار های مختلف صفحه نمایش، ارائه می دهد. به جای ارائه یک گزینه صفحه نمایش کوچک سبک وزن، مشتریان اکنون می توانند باطری حتی بزرگتر و صفحه نمایش 6.7 اینچی را انتخاب نمایند که مشابه مقدار ای است که مشتریان مدل پرو مکس با قیمت 1199 دلار، بیش از پنج سال است که به آن عادت نموده اند، اما در مدل پلاس، با قیمت مناسبتر 899 دلار عرضه می گردد.

بر اساس گزارش مک رومرز، طبق شایعاتی، هیچ برنامه ای برای احیای مینی آیفون در خط فراوری اپل وجود ندارد. انتظار می رود صفحه نمایش کوچک ترین آیفون های در دست ساخت، مانند آیفون 16 و نسل چهارم آیفون SE، در مقدار 6.1 اینچ باشد. در مقابل، انتظار می رود مقدار صفحه نمایش بعضی از دستگاه های آینده مانند آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس، حتی بزرگ تر شده و به ترتیب به 6.3 و 6.9 اینچ افزایش پیدا نمایند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 شهریور 1402 بروزرسانی: 26 شهریور 1402 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1741

به "چرا فراوری این آیفون دوست داشتنی متوقف شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا فراوری این آیفون دوست داشتنی متوقف شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید