10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی در سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی برگزیده شدند

به گزارش مجله چایی، در سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی از بین 328 طرح ارائه شده از 35 کشور، 10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی برگزیده شدند.

10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی در سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی برگزیده شدند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی فارس، علی الیاسی دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی و عضو هیأت علمی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، در نشست خبری این جشنواره با ارائه گزارشی از سی و سومین دوره برگزاری جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: از میان 328 طرحی که به جشنواره سال جاری ارائه شده بود 10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی ادامه داد: این طرح ها از فروردین سال 98 به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بودند و داوری طرح ها از مهر ماه 98 شروع شد که کمیته داوران اکنون ارزیابی طرح ها را به انتها رسانده اند.

الیاسی اعلام کرد: جشنواره بین المللی خوارزمی در 18 گروه تخصصی در رشته های مهندسی برق و کامپیوتر، مکاترونیک، فناوری های شیمیایی، فناوری نانو، مواد، متالوژی و انرژی های نو، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات و مدیریت فناوری، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، علوم پایه، عمران، هوافضا، معماری و شهرسازی، هنر و علوم پزشکی برگزار می گردد.

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی یادآور شد: این جشنواره در محورهای اصلی پژوهش های بنیادی، کاربردی، طرح های توسعه ای و اختراع و نوآوری برگزار می گردد.

35 کشور در جشنواره بین المللی خوارزمی ایران شرکت کردند

وی با اشاره به کشورهای خارجی شرکت نماینده در این جشنواره گفت: از 35 کشور طرح دریافت نموده ایم که در نهایت طرح هایی از کشورهای چین، کره جنوبی، استرالیا و آمریکا مورد پذیرش قرار گرفتند.

الیاسی درباره جوایز برگزیدگان این جشنواره گفت: برگزیدگان علاوه بر اینکه لوحی با امضای رئیس جمهور دریافت می نمایند جوایز ریالی هم دریافت خواهند کرد. همچنین برندگان به بنیاد ملی نخبگان معرفی می شوند و از این بنیاد تسهیلاتی را دریافت خواهند کرد.علاوه بر این 7 سازمان بین المللی که با سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران همکاری دارند به برگزیدگان گواهی خواهند داد.

راه اندازی سامانه اطلاعاتی ادوار جشنواره خوارزمی

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی از راه اندازی سامانه کهربا به عنوان بانک اطلاعاتی جدید جشنواره بین المللی خوارزمی اطلاع داد و گفت: در این بانک اطلاعاتی اطلاعات همه طرح های برگزیده جشنواره جوان و بین المللی خوارزمی در سال های قبل وجود دارد و قابلیت سرچ در این بانک اطلاعاتی استفاده از آن را به ساده ترین شکل ممکن نموده است.

وی اعلام کرد: در روال آنالیز، سطح کیفی کارها نشان می دهد که هر سال که جشنواره را به پیش می بریم به سطح بالاتری از کیفیت در همه حوزه های پژوهش های کاربردی و بنیادی، طرح های توسعه ای و اختراع و نوآوری رسیده است.

وی اعلام کرد: سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی 28 بهمن ماه در محل اجلاس سران و با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار می گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 256

به "10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی در سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی برگزیده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی در سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی برگزیده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید