215 تقاضای صنعتی در ارتباط با فناوری نانو دریافت شد

به گزارش مجله چایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، صنایع عمران، نانومواد، نانوپوشش ها و صنایع پلیمری بیشترین سهم از تقاضاهای عرضه شده را به خود اختصاص داده اند. این اتفاق حاصل کوشش کارگزاران ترویج صنعتی است که در قالب تیم های تخصصی فناوری نانو با حضور در رویدادهای صنعتی، ضمن برقراری ارتباط، مشاوره و معرفی توانمندی های صنعتی فناوری نانو و راه چاره های نانوفناورانه صنعتی به مدیران و فعالان صنعتی، نسبت به جمع آوری و آنالیز نیازها و مسائل واحدهای صنعتی اقدام می نمایند.

215 تقاضای صنعتی در ارتباط با فناوری نانو دریافت شد

موضوعات مطرح شده از سوی مدیران و کارشناسان صنعتی در فرم های ثبت تقاضای صنعتی وارد و برای ارائه راهکار و برطرف مشکل مطرح شده با استفاده از فناوری نانو به وسیله برنامه ها و سازوکارهای متعدد موجود اقدام می گردد.

بر اساس آمارهای ثبت شده صنعت عمران با 34 درصد تقاضا در رتبه نخست نیازهای فناورانه قرار گرفته است. بعلاوه صنعت پلیمری با 27 درصد و نفت، گاز، پتروشیمی و نانو مواد با 15 درصد هم در صدر جدول قرار دارند.

طی یک سال گذشته کارگزاران ترویج صنعتی فناوری نانو ضمن بازدید از واحدهای تولیدی و مراجعه حضوری در بخش های مختلف شهرک های صنعتی و سایر شرکت ها، در راستای ترویج صنعتی با حمایت ستاد نانو به صورت رودررو به معرفی توانمندی های صنعتی فناوری نانوی ایرانی و برنامه های حمایتی با هدف به کارگیری فناوری نانو در صنایع و معرفی ظرفیت ها و راهکار های نانوفناورانه موجود پرداختند در این مدت 182 بازدید از شرکت های صنعتی و تولیدی مختلف به وسیله کارگزاران ترویج صنعتی ستا نانو صورت گرفت.

این افراد در واقع پل ارتباطی میان دانش و صنعت هستند و به تجاری شدن دستاوردهای فناورانه یاری می نمایند. یکی از مهم ترین ماموریت های آنها توسعه بازار محصولات نانو فناوری ایران ساخت است. ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از فعالیت این کارگزاران فناوری حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1583

به "215 تقاضای صنعتی در ارتباط با فناوری نانو دریافت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "215 تقاضای صنعتی در ارتباط با فناوری نانو دریافت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید